پـیـش قــــراول +

یا باب الحوائج حضرت علی اصغر(علیه السلام)

پـیـش قــــراول +

یا باب الحوائج حضرت علی اصغر(علیه السلام)

آقای فیروزآبادی شما برای جشن گرفتن آزادید... !


آقای فیروزآبادی! شما برای گرفتن جشن آزادید

با همه احترامی که به سرلشکر فیروزآبادی قائل هستم، اما به جهت اصرار وی بر اتخاذ مواضع عجیب و تکرار آن در شرایط حساس و خاص کشور و نیز، افزایش فشارها به رسانه ها و فعالان انقلابی پس از هر اظهارنظر از جانب او، ناگزیر به اتخاذ واکنش شدم!

طی بیش از دو سالی که از آغاز به کار دولت یازدهم می گذرد، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی به عنوان رییس ستادکل نیروهای مسلح بارها با اتخاذ مواضع عجیب و اظهارات تامل برانگیز، محافل انقلابی و نیروهای حزب اللهی را دچار بهت کرده است.

 اوج این اقدامات، ارسال پیام تبریک وی به محضر امام خامنه ای پس از توافق فاجعه بار لوزان بود که با واکنش علنی معظم له نیز همراه شد.

فیروزآبادی چند روز پس از اعلام توافق لوزان، با انتشار پیامی خطاب به ولی امر مسلمین، نوشت: "اکنون که در ساله هدایت‌های آن رهبر فرزانه و همت دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه ظریف وزیر امور خارجه گام دیگری در جهت احقاق حقوق مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات مربوط به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برداشته شده است، ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران اسلامی و قدردانی از جناب آقای رئیس‌جمهور و کارگزاران و تلاشگران این عرصه مهم وحساس با کمال افتخار از عنایات و راهنمایی‌های حضرت مستطاب عالی که موجب سربلندی و پایداری هرچه بیشتر ملت بزرگوار ایران اسلامی گردید سپاسگزاری نموده رجاء واثق دارد با استمرار رهنمودهای آن رهبر عظیم‌الشان مراحل آتی مذاکرات نیز در مسیر سلامت و صلاح دولت و ملت تداوم خواهد یافت"!

انتشار رسانه ای این پیام به قدری سنگین بود که نیروهای انقلابی و رسانه های همسو را با یک شوک بزرگ مواجه کرد تا جایی که برخی افراد پشت پرده، با روی دست گرفتن این پیام تبریک، به منتقدان گسترده توافق فاجعه بار لوزان خروشیدند و سعی در سرکوب انتقادها نمودند.

کار تا جایی بالا گرفت که فرماندهی معظم کل قوا، در تاریخ پنجشنبه 20 فروردین ماه (4 روز پس از اعلام تبریک فیروزآبادی) در سخنرانی عمومی خود در جمع مداحان اهل بیت(ع) فرمودند: "اینکه حالا تبریک می گویند، به بنده تبریک می گویند، به دیگران تبریک می گویند، بی‌معنی است، چه تبریکی؟ آنچه تاکنون انجام گرفته است نه اصل توافق و مذاکره‌ منتهی به توافق را تضمین می کند، نه محتوای توافق را تضمین می کند؛ هیچکدام را؛ حتّی تضمین نمی کند که این مذاکرات تا به آخر برسد و به یک توافق منتهی بشود". 

با این بیانات معظم له، موج سهمگینی که علیه منتقدان روند مذاکرات هسته ای به راه افتاده بود، به سرعت فروکش کرد اما هر از گاهی، همچنان نیش و کنایه ها مبنی بر اینکه منتقدان درصدد دوقطبی کردن جامعه هستند و... از همان محافل پشت پرده نثار دلسوزان انقلاب و اسلام می شد.

آقای فیروزآبادی! شما برای گرفتن جشن آزادید


به جهت پاره ای ملاحظات بنای پرداختن به موضوعات مربوط به سرلشکر فیروزآبادی را نداشتیم، اما مصاحبه اخیر و نمایش عجله او برای برپایی جشن نشان داد که رییس ستادکل نیروهای مسلح، این بار به پیشواز توافق احتمالی رفته است که از محتوای آن تاکنون خبری در دست نیست اما آنچه که از ظواهر و شواهد امر و رفتار آمریکایی ها بر می آید، احتمال "توافق بد" را به مراتب بیشتر کرده است.

فیروزآبادی در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است: "اگر مذاکرات به نتیجه برسد، ملت جشن خواهد گرفت و اگر هم به نتیجه نرسد، به عنوان پیروزی در مقاومت جشن می‌گیریم"!

بیان چنین سخنانی از جانب فردی در جایگاه حقوقی سرلشکر فیروزآبادی با کوله باری از تجربیات مختلف و اصرار و تکرار بر رویه اتخاذ مواضع عجیب، به شدت تامل برانگیز است.

جناب فیروزآبادی باید به افکار عمومی پاسخ دهد که از کجای توافق احتمالی که هنوز مشخص نیست در متن آن چه بر سر منافع ملت ایران آمده، استنباط جشن نموده است؟! اگر بازجویی از اشخاص و مراکز نظامی که در "فکت شیت" آمریکایی از لوزان بر آن اشارت شده بود، در متن یا ضمایم توافق نهایی هم آمده باشد، بازهم باید جشن گرفت؟! آیا چنانچه در توافق احتمالی نسبت به لغو همه تحریم های اعلام شده در خطوط قرمز امام خامنه ای، قصوری صورت گرفته شده باشد، بازهم باید مردم را دعوت به جشن نمود؟! آیا و آیا و آیا...!

از سوی دیگر، چرا باید در صورت عدم نتیجه گیری احتمالی از مذاکرات، جشن مقاومت گرفت؟! به هدردادن دو سال وقت، هزینه و اعتبار کشور به پای مذاکراتی که ولی امر مسلمین از ابتدا نسبت به آن اعلام عدم خوشبینی کردند، باید جشن گرفته شود؟! فضادادن به گستاخی هرچه بیشتر طرف آمریکایی و تهدیدها و تحقیرهای هر روزه سران کاخ سفید علیه ملت ایران، که از عقب نشینی و خنده های عجیب بعضی ها(!) نشات گرفته شده است، جشن دارد؟!

با همه احترامی که به سرلشکر فیروزآبادی قائل هستیم، اما به جهت اصرار وی بر اتخاذ مواضع عجیب و تکرار آن در شرایط حساس و خاص کشور و نیز، افزایش فشارها به رسانه ها و فعالان انقلابی پس از هر اظهارنظر از جانب او، ناگزیر به اتخاذ واکنش شدیم تا شاید اتخاذ عجولانه در اعلام مواضع و تحت فشارقرار گرفتن مسئولان ارشد نظام از قبل این مواضع و در ادامه، فشار بر نیروهای انقلابی و منتقدان دلسوز قبل از رسیدن به مراحل سخت و خطرناک، به پایان برسد.

از سرلشکر فیروزآبادی بزرگوار هم دعوت می نماییم در لبیک به بیانات امام خامنه ای که خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای فرمودند، وی نیز جمعی از منتقدان توافق ضعیف ژنو و توافق فاجعه بار لوزان و روند کلی مذاکرات جاری را به حضور بطلبند و پس از استماع دیدگاه های مستند آنان، سپس تصمیم بگیرند که پیام تبریک صادر نمایند یا پیام تسلیت؛ جشن بگیرند یا...!

کمترین توقع از مسئولانی در تراز رییس ستادکل نیروهای مسلح، صبوری، نگاه انقلابی، تلاش مضاعف برای اتخاذ مواضع همسو با فرماندهی معظم کل قوا و عدم اتخاذ رفتارهایی که منجر به سوءاستفاده بدخواهان بشود، هست.

نظام جمهوری اسلامی و ملت انقلابی ایران تنها توافقی را خواهد پذیرفت که حایز نکات ذیل باشد؛ در غیر اینصورت هر توافقی در حکم "توافق بد" تلقی شده و نه تنها برای آن گرفتن جشن یک اشتباه محاسباتی است، بلکه افرادی که آن "توافق بد" را بپذیرند و به اشکال مختلف بکوشند درصدد تحمیل آن برآیند، نیز باید در محکمه ملت پاسخگو باشند:

- عدم پذیرش محدودیّت بلندمدّت

- عدم توقف تحقیق و توسعه و ساخت و ساز

- لغو تحریم‌های اقتصادی و مالی و بانکی شورای امنیّت، کنگره‌ و دولت آمریکا در لحظه اعلام موافقتنامه

- لغو تحریمها نباید به اجرای تعهّدات ایران مشروط شود

- عدم پذیرش موکول کردن اقدامات 1+5 به گزارش آژانس

- عدم پذیرش بازرسی های غیرمتعارف از افراد و مراکز

- و خطوط قرمز دیگری که به صورت کاملا شفاف و غیرقابل تاویل در اختیار تیم مذاکره کننده دولت یازدهم قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">